در قفس بود ..

دستهایش را روی هم گذاشته و چانه اش را به آنها اضافه کرده بود ، چشمهایش خیره به مردم پشت میله ها بود .. پسری بالا و پایین می پرید و دامن مادرش را به سویی می کشید ، مادر مشغول صحبت بود با مردی که با دو دست سعی می کرد میله ها را جدا کند و شکلک در می آورد .. مرد کهنسالی هم پشت سر همه آنها بود . زیبا سیگار می کشید ، دو دستش را در جیبهای پالتو فشار داده بود و تنها وقتی لازم بود یکی را بیرون می آورد تا نفس بگیرد ، سیگار را لبش بر می داشت و وقتی دوباره آن را سرجایش می گذاشت ، سرانگشتش نرده هایی دوباره را بر چشمهایش می بست ، آن وقت انگار که وحشت کرده باشد آن را به سرعت دور می کرد ..

مدتها بود به او عادت کرده بود ، به سیگارهایش ، به پالتویش ، به حرکت دستانش و به نگاهش که کم کم بعد از مدتی برای او معنی خاصی پیدا کرده بود .. چشمهای پیرمرد آبی بود .. رنگ سقف قفس او و همان تنها رنگی که نچشیده بودش ولی می دانست که دوستش دارد آخر باقی رنگها را امتحان کرده بود و از هیچ کدام لذت نبرده بود .. تنها همین رنگ مانده بود ، رنگی دور از دست رس که طعمش را نمی دانست و یا شاید بهتر بود نداند ..

روزها گذشت ..  و او همان طور پشت میله های قفس نشسته و چشم در چشم به پیرمرد نگاه می کرد دیگران را دیگر نمی دید و مبهوت شده بود .... تا روزی که او را با عینکی سیاه دید  .. دور نبود ، اینبار به میله ها نزدیک شده و حتی به آنها چسبیده بود  .. اول دلتنگ شد .. ولی وقتی پیرمرد نشست و دستهایش را بلند کرد ، فراموشش کرد و نزدیکش شد .. در دستهایش دو گوی آبی بود که هدیه می دادشان ..

جلو رفت .. نامطمئن ولی به ناچار .. دستهای پیرمرد را مزه کرد و گوی ها را لیسید و یکهو آن را قاپ زد و عقب رفت .. گوی ها زیر دندانش خرد می شدند و ...

می دانی آنها طعمی نداشتند ..

نظرات 6 + ارسال نظر
یلدا سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ب.ظ http://delsepordeh.blogsky.com

سلام
وبلاگ جالبی دارین . خوشحال شدم به من سر زدین
همه لحظه هایت سبز

یلدا سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ب.ظ http://delsepordeh.blogsky.com

راستی یه سوال منظورتون چه هدیه ای بود ؟؟؟؟؟؟؟

محمد جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ق.ظ http://mohamad79.blogfa.com

یلام
وبلاگ شما هم جالب بود از اینکه به من سر زدی ممنون.

[ بدون نام ] جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ق.ظ

محمد چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:53 ب.ظ http://mohamad79.blogf.com

سلام.
امشب به شهرم بیا تا آخرین فریاد را بر ارم

آوا چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:21 ب.ظ

راز های ما از روحمان حق السکوت می گیرند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد